Zájem o exotické ovoce na českém trhu výrazně roste. V posledních letech si čím dál více zákazníků vybírá nejen tradiční plody jako banány či ananasy, ale objevuje i méně známé druhy, jako jsou pitahaya (dragon fruit), mučenka (passion fruit) nebo lychee. Tento trend se jasně odráží i na Rohlíku, největším online prodejci potravin v České republice, kde prodeje exotického ovoce rostou o 35 % meziročně.
„Před pandemií bylo exotické ovoce na českém trhu postupně na vzestupu, ale v roce 2020 došlo kvůli nejistotě spotřebitelů k poklesu zájmu. Opatření související s pandemií vedla k tomu, že si zákazníci vybírali spíše známé a osvědčené produkty,” uvádí ředitel Rohlíku Martin Beháň. Jakmile se situace stabilizovala, exotické ovoce se rychle dostalo zpět do popředí zájmu. Češi začali znovu experimentovat v kuchyni a vyhledávat nové a zajímavé chutě.
Dnes je poptávka po exotickém ovoci silnější než kdy dřív, přičemž k nejžádanějším druhům patří avokádo, papaya a již zmiňovaná pitahaya, která si na českých pultech získává stále více příznivců. Tato popularita je částečně podpořena i zdravotními benefity těchto plodů, které jsou bohaté na vitamíny, antioxidanty a další cenné živiny.
Rohlík se snaží vycházet vstříc rostoucímu zájmu o exotické ovoce tím, že nejen rozšiřuje svou nabídku, ale také dbá na to, aby produkty byly ekologicky šetrné a udržitelné. Spolupracuje přímo s farmáři z destinací, jako jsou Kanárské ostrovy, odkud přináší např. bio ready-to-eat manga a papayu. Pokud není možné získat zboží z bližších zdrojů, spolupracuje Rohlík s dodavateli z certifikovaných farem po celém světě, aby zajistil nejvyšší možnou kvalitu.
S rostoucím zájmem o exotické ovoce Rohlík také plánuje rozšířit svou nabídku o další netradiční plody a produkty, které doplní stávající portfolio a přinesou zákazníkům nové chuťové zážitky. Už v současnosti nabízí mnoho druhů exotického ovoce, které zákazník nenajde v běžných obchodech, jako kaktusový fík, rambuttan, feioju, kiwano nebo Buddhovu ruku.