Bentley nepatří ke značkám, které by často chrlily novinky. O to vzácnější jsou. A tu nejbližší uvidíme za pár dní. O co jde, není zatím jasné. Ale jisté signály tady jsou.
Bentley oznámil, že 10. května ukáže novinku, která rozšíří jeho portfolio o pátý model. Jenže to, co pro Bentley znamená nové, ještě zbrusu nové být nemusí. Aristokratická britská značka z Crewe totiž vydává za samostatné modely také jejich jednotlivé verze. Tak například Continental GT a kabriolet Continental GT Convertible považuje za dvě auta. A pak tady máme Flying Spur a Bentaygu. Jaký bude tedy záhadný pátý model? To nám sice Bentley naznačuje detailem, pravděpodobně palubní desky nebo výplně dveří, ale ten je tak tajuplný, že nedává odpověď na tuto otázku.
Bentley tvrdí, že novinka nabídne extrémní komfort na vrcholu svého segmentu a bude takovou kombinací neotřelých schopností, s jakou jsme se ještě nesetkali. Britský tisk, konkrétně Autoexpress, spekuluje nad tím, že by se mohlo jednat o nepřímého nástupce původní vlajkové lodi Mulsanne. Vychází z několika špionážních snímků zamaskovaného prototypu, který sice vychází z SUV Bentayga, ale působí delším dojmem. Dáme-li si tyto informace dohromady, máme zde prodlouženou Bentaygu, která by nabídla opravdu extra porci prostoru a mohla by se usadit na postu nové vlajkové lodi. Nechybí jí ani dvanáctiválec.
Bentley Bentayga S: Zlatá střední cesta má 404 kW a stovku za 4,5 s
V dnešní době, kdy SUV ovládají trh, by to bylo logické řešení. Platí to i pro Bentley, protože Bentayga je jeho nejprodávanějším modelem s podílem až 40%. I díky ní se značce z Crewe, která je už léta pod křídly koncernu VW, daří jako nikdy předtím. Dokonce i během pandemie dokázala zvýšit svůj odbyt. Loni prodala 14 659 vozů, což představovalo 31% růst. Nový model by mohl po výpadku Mulsanne její výsledky ještě zlepšit. Bentayga je navíc v nabídce také jako plug-in hybrid, takže je vhodná pro všechny trhy, i ty s nejpřísnější emisní legislativou.