Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae: Toto je rozloučení s dvanáctiválcem

Aventador LP780-4 Ultimae kombinuje výkon vrcholového SVJ a sportovní eleganci Aventadora S. Na trh přijde ve dvoubarevném šedém lakování s kontrastními červenými akcenty.
Elektrifikace klepe i na brány Lamborghini. Na alternativní pohony již vyčlenilo 1,5 miliardy eur. Jenže, jak víme, šéf značky ze Sant Agaty Stephan Winkelmann, bývalý šéf Bugatti, není zrovna velkým zastáncem elektrifikace, alespoň ne v segmentu supersportů. I proto se bude snažit udržet spalovací motory při životě co nejdéle. První „lambo“ do zásuvky uvidíme v roce 2023 a v roce 2027 by měl dorazit i první čistý elektromobil. Letos tak bude posledním, kdy Lamborghini nabídne modely s atmosférickým motorem bez jakékoli výpomoci elektřiny. A skutečnou rozloučení za touto érou se má stát Aventador LP780-4 Ultimae. Ve verzi kupé is otevřenou karoserií Roadster.

An orange coloured Lamborghini Huracan LP 610-4 sports car parked on a street in Glasgow, Scotland, UK.

„Aventador LP780–4 je poslední sériově vyráběné Lamborghini s ikonickým motorem V12 s přirozeným sáním,“ říká Winkelmann. „Poskytuje nenapodobitelný dvanáctiválcový zážitek z hlediska designu a jízdních vlastností. Je finálním Aventadorem, který uzavírá tuto mimořádnou éru, a posledním svého druhu,“ dodává. Automobilka ho představí na britském festivalu rychlosti v Goodwoodu. Upravený motor o objemu 6,5 litru koní, o 40 více než v Aventadoru S ao 10 více v porovnání s Aventadorem SVJ, je to jeho finální verze po deseti letech neustálých inovací. identickou výkonovou hmotnost 1,98 kg jako vrcholové SVJ.

Coupé i modrý Roadster budou disponovat…
Coupé i modrý Roadster budou disponovat aktivním zadním křídlem, které nastavuje úhel podle okamžité rychlosti a zvoleného jízdního režimu.